Ajalugu

Lolitamood on Jaapanist pärit tänavamoe suund, mis on saanud inspiratsiooni viktoriaanlikust ning rokokoo- ja barokiajastust. Mood tekkis 80ndatel, mil firmad nagu Pink House, Milk ja Emily Temple Cute hakkasid looma väga tütarlapselikke rõivaid. Peagi tekkisid täielikult lolitastiilile pühendunud firmad nagu Baby, The Stars Shine Bright ja Angelic Pretty.


Lolitamoe populaarsus hakkas kasvama 1990. aastatel, mil visual kei bändid stiili levikule kaasa aitasid. Kõige suurema panuse selleks andis Malice Mizer eesotsas kitarrist Managa, kes esines laval lolitariietuses.  Tol ajal võis palju lolitamoodi kandvaid inimesi näha just Malize Mizeri kontserditel ning seetõttu oli ka stiilidest gothic lolita kõige populaarsem. 90ndatel, tekkisid veel firmad nagu Metamorphose temps de fille (1993), gothic lolitale ja aristokraadile spetsialiseerundu Atelier Boz (1995), klassikalise suunaga Victorian Maiden (1999), millest on välja kasvanud Mary Magdalene ja Juliette et Justine.


Alates 2000. aastas on lolitamood muutunud veelgi populaarsemaks. Tänu internetile hakkas lolitamood levima üle maailma. Lolitafirmad tegid endale veebipoed ning seetõttu hakkas lolitamood ka Jaapani-siseselt rohkem levima. Lolitamoe entusiastid pidasid blogisid ning andsid sellega ka oma panuse stiili levikusse.  2001. aastal hakati välja andma moeajakirja Gothic & Lolita Bible, mille abil said lolitad teada uusimatest trendidest, üritustest ning võisid endale näpunäidete järgi ise valmistada lolitarõivaid ja aksessuaare. 2002. aastal pani Mana alguse oma rõivabrändile Moi-même-Moitié, millel on gothic lolitade seas alati olnud teatav kultusstaatus.


 Lolitamoe populaarsemaks muutumisega ilmus üha rohkem raamatuid ja filme, mille keskmeks oli lolitamoodi kandev peategelane. Kõige kuulsam neist on Novala Takemoto Shimotsuma monogatari (下妻物語 ), mis tõlgiti läänes pealkirjaga Kamikaze Girls.

Nüüdseks on lolitamood muutunud üsnagi suursuguseks: lolitadele suunatud üritustel on levinud parukate, suurte peakaunistuste ja rohkete aksessuaaride kandmine. Ometi ei ole selle kõrvalt kuhugi kadunud  lihtsam ja n-ö argisem versioon lolitast, mis sobib väga hästi ka igapäevaseks kandmiseks. Jaapani firmad ning lolitad teevad üha rohkem koostööd lääne lolitadega ja igal aastal toimub nii Euroopas kui ka Ameerikas mitu lolitadele suunatud üritust, kus osalevad kuulsamad modellid ja brändidisainerid.




No comments:

Post a Comment